6 SPOSOBÓW NA TO, JAK WYKORZYSTAĆ KOLOR W MAKIJAŻU

Marzeniem niemal każdej adeptki makijażu jest posiadanie ogromnej palety cieni z różnorodną ilością kolorów. W rzeczywistości większość kobiet nie używa 3/4 cieni znajdującej się w takiej palecie :). Najbardziej zużyte są "agresywne beże", jak żartobliwie nazywam kolory ukochane przez Polki. Prawda jest taka, że nawet jeśli chcemy odważyć na kolorowy makijaż, to zazwyczaj nie mamy pomysłu, jak się do tego zabrać. Przed Wami kilka inspiracji i makijażowych sekretów- dla początkujących wizażystek i tych z Was, których kolorowe cienie nadal chowają się na dnie kosmetyczki :).






Pomijam tutaj teorię koloru i analizę kolorystyczną, ponieważ to temat rzeka. Warto jednak znać podstawy i wyjść od nich zaczynając kolorowe eksperymenty. 

1. MAKSYMALNIE WZMOCNIJ KOLOR



Soczyste, nasycone, kolorowe makijaże zawsze robią ogromne wrażenie. Jeśli po roztarciu cieni nie uzyskujesz takiego efektu powinnaś wzmocnić kolor. Przed wykonaniem powyższego makijażu odpowiednio przygotowałam powieki modelki. Roztarłam na nich białą kredkę, nie pomijając dolnej powieki. Następnie dokładnie pokryłam powiekę białym cieniem tworząc bazę pod kolor. Nazywam to "metodą białej kartki" - wyobraź sobie, że malujesz po białej stronie bloku - kolory są czyste i żywe. Jeśli użyjesz tych samych kolorów na tylnej, szaro-brązowej okładce bloku kolory staną się brudne i zgaszone. Podobnie jest z powieką - właściwie przygotowana lepiej "przyjmie" kolor. Drugą sprawą jest metoda aplikacji - cienie powinno się "wciskać" i "wklepywać" powieki, zamiast je rozcierać. W ten sposób intensyfikujemy kolor. Dopiero na końcu delikatnie łączymy ze sobą poszczególne cienie, używając czystego pędzelka.

2. ODTWÓRZ UKŁAD BARW



Często nie mamy pomysłu na to, jakie kolory połączyć ze sobą. W powyższym wypadku postanowiłam odtworzyć kolory z body modelki. Zainspirować może Cię każdy element stroju - nadruk na koszulce, naszyjnik czy kolorowa bransoletka. Gdy już wiesz, że kolory będą do siebie pasowały, warto przemyśleć, gdzie je rozmieścić, by makijaż był ciekawy i spójny. Technika powyższego makijażu jest klasyczna, nietypowy jest jedynie układ kolorów. By ożywić całość wykorzystałam błękit - nałożony w wewnętrznym kąciku oka przyciąga uwagę. Nie bez znaczenia jest też czerń - choć to kolor-nie-kolor to "domyka" cały makijaż i podkreśla linię rzęs.

3. NIE PRZEJMUJ SIĘ PRECYZJĄ




Powyżej dwa makijaże, w których kolor nałożony był w sposób praktycznie niekontrolowany. By pozwolić sobie na takie "szaleństwo", musisz połączyć kolory w spójną całość znajdując dla nich wspólny element. 

W pierwszym makijażu niedbale roztarłam wokół oka fiolet, pomarańcz i limonkę. Tak wykonany makijaż był niedopracowany. By uzyskać lepszy efekt wykorzystałam mimikę modelki - kazałam jej zamknąć i zacisnąć powieki tak, że oko stało się pomarszczone. Na takiej powiece roztarłam grafitowy cień - po otwarciu na "pokolorowanej" powiece pojawiły się linie, w tych miejscach, gdzie grafit nie wszedł w zmarszczki. Dzięki temu stworzyłam spójną całość.

W drugim przypadku zaczęłam od bazy z czarnego eyelinera - roztarłam go aż pod brwi nadając makijażowi wstępny kształt. Potem zaczęłam malować kreski przy użyciu kolorowych eyelinerów i cieni połączonych z płynem Duraline. Bardziej niż na precyzji skupiłam się na rozmieszczeniu koloru - w rezultacie powędrował on aż na włosy modelki :). W ten sposób możesz tworzyć artystyczne, kolorowe makijaże - ważne, jednak, by wiedzieć, kiedy się zatrzymać, tak by efekt był ciekawy, nie przesadzony.

4. ZNAJDŹ RÓWNOWAGĘ




Jeśli chcesz użyć neonowych kolorów, spróbuj je zastosować jako akcent i połączyć z neutralnym cieniem. Powyżej - neonowo różowe kreski namalowane cieniem na mokro z żółtym akcentem. W załamaniu roztarłam  brązowy cień, który zrównoważył całość.

5. ZAMIEŃ KLASYKĘ NA KOLOR


Ten ciemny makijaż przypomina klasyczne dymne oko, choć do jego wykonania nie użyto ani odrobiny czerni. Jeśli do swojego mocniejszego makijażu używasz np. czarnego, srebra i bieli, spróbuj zastąpić je kolorami. Powyżej: granat, fiolet i żółty.



6. DODAJ BŁYSKU


Ostatnia rada odnosi się raczej do makijaży fotograficznych. Nawet pojedynczy kolor będzie wyglądał efektownie, jeśli pokryjemy go błyszczącą bazą. Można w tym celu użyć specjalnych farbek (np. KRYOLAN Supracolor) lub cieni w kremie, na które nakładamy wazelinę. Jeśli chcesz uzyskać podobny, ale bardziej trwały efekt pokryj kolor błyszczącym pigmentem - będzie odbijał światło podobnie jak mokra farbka.




Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię, zachęcam do zadawania pytań - chętnie doradzę :). Chcesz dobrać kosmetyki, porozmawiać o możliwościach współpracy lub umówić warsztaty - napisz e-mail na martachowanska@wp.pl

Popularne posty