MAKIJAŻ W MOICH KOLORACH

Jako wizażystka ciągle otaczam się kolorami - być może dlatego sama stosuję je oszczędnie w stroju i makijażu. Jednak są barwy, o których wiem, że idealnie podkreślają moją urodę i sięgam po nie, gdy mam ochotę ożywić wizerunek. A czy Ty znasz "swoje kolory"? Zapraszam do lektury :).


Nie od dziś wiadomo, że odpowiednio dobrany kolor potrafi sprawić, że wyglądamy korzystnie, natomiast zły odcień "gasi" urodę. Każdy z nas posiada swoją paletę barw, którą można poznać, dzięki analizie kolorystycznej. Barwy te mają zastosowanie zarówno w ubiorze jak i makijażu. Jako wizażystka nieustanie pracuję z kolorami, dlatego czasami... mam ich dość ;). Z tej przyczyny najczęściej ubieram się na czarno lub szaro i ograniczam kolor w makijażu do minimum. Takie rozwiązanie daje "odpocząć" oczom, lecz jest dość monotonne.
Analiza kolorystyczna pozwala nam poznać swoją paletę barw. Znajduje się w niej co najmniej kilkanaście różnych kolorów, więc jest z czego wybierać. Nie musimy trzymać się jej kurczowo-szczególnie, że zmieniamy kolory włosów, cery, tęczówek, a czasem po prostu mamy ochotę ubrać "nie nasz" kolor. Jednak znajomość swoich barw potrafi zadziałać cuda- w dobrze dobranym odcieniu cera wygląda zdrowo, oczy błyszczą, buzia rozkwita, wyglądamy pięknie nawet bez makijażu :). Przykład? Ze swojej palety wybrałam dwa kolory, które najbardziej mi się podobają i urozmaicam nimi moje "nudne" stylizacje :).
Z racji, że jestem "ciemną zimą", najbardziej pasują mi ciemne, zgaszone, chłodne kolory. Wybrałam z nich bordo i butelkową zieleń - absolutnie je uwielbiam! Stosowane w stroju i makijaż komponują się z mojej kolorem cery i włosów (przykład TUTAJ - bordowa pomadka). Z kolei fatalnymi kolorami są dla mnie wszelkie pastelowe odcienie - wyglądam w nich mdło (przykład TUTAJ).
W tym neutralnym z pozoru makijaż zastosowałam oba kolory. Zielenią zaznaczyłam linię wodną oka (co dodatkowo akcentuje brązową tęczówkę). Bordo jest roztarte wzdłuż dolnej powieki. Reszta utrzymana jest w klasycznych brązach - bez "moich" kolorów makijaż byłby o wiele mniej efektowny.
Jak dobrać kolory? Najpierw musisz poznać swój typ urody. Być może niedługo będę mogła Wam w tym pomóc. Na blogu pisałam już o podstawowym rozróżnieniu typów, postaram się rozszerzyć ten temat. Tymczasem zapraszam Was do poszukania informacji w Internecie (w szczególności polecam ubierajsieklasycznie.pl ). A jeśli uda się Wam poznać swój typ kolorystyczny zerknijcie na poniższą "ściągę" kolorów, które możecie wykorzystać w makijażu.


INSPIRACJE

Typy jasne: wiosna i lato
jasne złoto + koral
jasny błękit + liliowy

Typy ciemne: jesień i zima
ciemna czekolada + oberżyna
butelkowa zieleń + bordo
Typy czyste: wiosna i zima

oranż + turkus
fuksja+kobalt
 Typy przygaszone: jesień i lato
kremowy róż + oliwka
lawenda + brudny róż

Typy ciepłe: wiosna i jesień


soczysta zieleń + łososiowy

borówkowy + miedziany

Typy chłodne: zima i lato
lodowy róż + szmaragdowy



mięta + granat


Nawet jeśli masz wątpliwości odnośnie typu urody (jak pisałam, trudno go rozpoznać, jeśli często zmieniamy swoją naturalną kolorystykę) to po prostu przymierz "kolor", który Ci się podoba. Jeśli będzie się idealny od razu to zauważysz :).

Dobór kolorów to temat rzeka i najlepszym rozwiązaniem jest profesjonalna analiza kolorystyczna, która rozwieje wszelkie wątpliwości :). Mimo to, mam nadzieję, że zachęciłam Was do zabawy kolorami - dajcie znać w komentarzach w czym czujecie się najlepiej :).

Komentarze

  1. Marta, cudooooo! <3 Nie wiem czy to makijaż, czy to Ty robisz takie oszałamiające wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny i seksowny makijaż ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny makijaż i jaka sesja zdjęciowa :) Nadajesz się do gazet !

    OdpowiedzUsuń
  4. O, muszę koniecznie wypróbować twój styl :) Mam podobne kolory.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoją opinię, zachęcam do zadawania pytań - chętnie doradzę :). Chcesz dobrać kosmetyki, porozmawiać o możliwościach współpracy lub umówić warsztaty - napisz e-mail na martachowanska@wp.pl

Popularne posty